Még az Uniós csatlakozásunk előtt igen nagy volt a találgatás, hogy a közös piachoz való csatlakozás vajon milyen előnyüket és milyen hátrányokat jelent majd a hazai fuvarozóknak. Az optimistábbak remélték, hogy egy sokkal szabályozottabb piac jön majd létre, ahol azonban a szereplők műszakilag, pénzügyileg és szakmailag is sokkal felkészültebbek lesznek mint korábban. A várakozások nagyjából be is váltak és bár ezen liberalizációs folyamatban kezdetben voltak nehézségek és ingadozások, végül a kereslet és kínálat szintje valamennyire megtalálta egymást és a piac tarifái is be tudtak állni egy a fogyasztók által még elfogadható szintre. A fuvarozási ágazatot befolyásoló jogszabályok mind hazánkban, mind nemzetközi szinten a szolgáltatások minőségének emelésére és ezáltal a piacon már bent lévő és ott hatékonyan tevékenykedő cégek védelmére irányul. Ennek ellenére ez s szolgáltatói iparág korántsem nevezhető könnyűnek, hiszen a beruházási költségei egy tehergépjárműnek igen magasak és a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak sem könnyítik meg a piac szereplőinek a dolgát