A piacgazdaság szereplői az eladásokból élnek. Mindenki ugyanazon a piacon próbál érvényesülni, akár termékeivel, akár változatos szolgáltatásokkal keresi a kenyerét.
Az e-kereskedelem nyújtotta előnyöket egyre többen igyekeznek kihasználni, hiszen a piaci lépéselőny jótékony hatással van a profitra. A bevételek növekedése pedig további fejlődést, erősödést hoz maga után, ami hosszú távú megélhetést biztosít a tulajdonosoknak. A másik oldal a vásárlók.
Ők is nyernek egy stabil piaci szereplő jelenlétével, legyen szó egy termék hosszú távú támogatásáról, vagy egy szolgáltatás, évtizedek során, ugyanolyan megbízható minőségű eléréséről. Az e-kereskedelem hasonlóképpen működik, de ezen a dinamikus piacon csak azok tudnak megkapaszkodni, akik képesek lépést tartani a technika fejlődésével.
Akik az interneten is meg tudnak jelenni a termékekkel, szolgáltatásokkal, próbálják elérni a vevőket, minőségi kiszolgálással. Gyorsan híre megy, ha valaki igazán kiemelkedő ajánlattal rukkol elő és még gyorsabban elterjed, ha egy ajánlat csak átverés volt.