Egyre többen látják be a tényt, hogy a vizuális elemek olykor sokkal nagyobb eredményességgel bírnak, mint bármi más. Akarva-akaratlanul egy bizonyos szín, forma vagy ábra kihat az érzékszervekre és elindít az emberben egy folyamatot, ami különböző érzéseket vált ki belőle. Pontosan ezért van már ekkora hangsúly a vállalatok arculattervezésén is.
Nem mindegy, hogy a logó milyen színű, mit ábrázol és miként van elkészítve. A marketingben minden színnek megvan az érzelmi megfelelője, amit nagyon jól ki lehet használni, ha olyasvalaki készíti a logót, aki ért ezekhez és gyakorlatba is tudja ültetni. Biztosan Ön is találkozott már olyan arculattal, amelyik azonnal elnyerte a tetszését és akár most is le tudná rajzolni a logóját.
Ez azt jelenti, hogy az arculattervezés sikeres volt. A cél ugyanis pontosan ez, olyan első benyomást kialakítani a vállalkozás számára, amelyik azonnal hat a célközönségre és a köztudatba kerül. Aki szeretné újratervezni a cége designelemeket, annak mindenképp ajánlatos felvenni a kapcsolatot Dog and Pony ügynökséggel, ami segítséget nyújt abban, hogy a cége identitása egyedi legyen.
Erre lehet jó az arculati kézikönyv, ugyanis ebben található minden, ami a tervezéssel kapcsolatos: a színek, ábrák, szimbólumok és maga a logó. Az egész folyamat nagyon komplex és szakértőt igényel, ugyanis senki nem szeretné, ha egy laikus készítené el ezeket és egy félreértelmezett logó legyen a végeredmény. A profi ügynökség részletesen kidolgozott stratégia alapján készíti el az új arculatot és természetesen a megrendelővel is folyamatos konzultáció, egyeztetés történik.
A logó csak egy része ennek a folyamatnak, ugyanis a promóciós elemek és tárgyak szintén fontosak a cég identitásának a tervezésében. Egy tárgyalás során például sokat emel a cég imázsán, ha személyre szabott csészék, írószerek vagy jegyzettömbök díszelegnek az asztalon. Azt sugallják az ügyfélnek, hogy komoly vállalkozással van dolguk, akiknek fontos az identitás és egyediség. Ezáltal pedig a kliensek is úgy érzik, hogy jó helyen járnak, mivel mindenki egyediségre törekszik.